zondag 26 april 2009

Richting Luzern

Zo, gisteren maar weer eens een grotere rit met de racefiets gemaakt. Vooral ook om de ligfiets spieren en knieen wat rust te geven.
Ben eigenlijk nog nooit richting Luzern gereden, het was mooi lekker warm weer dus waarom niet.
Van Bubendorf naar Sissach en van Sissach steeds licht stijgend (1-2%) naar Läufelfingen en dan over een kleine pas (untere Hauenstein) naar Olten. Deze weg staat bekent als Töff streckie. (Hier treffen sich de motorrijders uit de wijde omgeving, vooral donderdag avond is het een drukte van belang, duizenden!). Vandaag, is het ook druk. Met veel snelle auto's, motoren en polizei.
Na Olten tot Zofingen zijn het vooral drukke hoofdstraten. In Aarburg kom ik nog langs de jeugdgevangenis. Prachtig gelegen in een oude Burg over het Stadje aan de Aare.
Hoe verder ik richting Luzern rij hoe rustiger dat het nu ook wordt. Ik rij door een rustige vallei die vooral groen en geel(paardebloemen) gekleurt is met een blaue hemel en aan de horizon de witte Alpen.

Er zijn hier relativ veel tri-atleten op hun racefietsen onderweg. Zofingen staat bekent om z'n Ironman.
Ik kan ze allemaal niet bijhouden. Mijn doelstelling was ook vooral langzaam maar daarentegen wel ver te rijden.
Natuurlijk kreeg ik ook nog een lekke band. Vlug een nieuw binnenbandje erin, en toen weer opgepompt met zo'n gasflesje. Funktioneerde prima.
Ik was om 13.00 uur vertrokken en ondertussen was het al 15.30 dus ook weer tijd om te keren en langs Aarau weer terug naar Olten over de berg weer naar huis. 18.45 uur was ik er weer. Na 310 minuten fietsen, 126 km en 1389 hoogtemeters.

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten