zondag 3 mei 2009

gekkenwerk

Het was weer eens een vrij weekend en dus tijd om de benen te strekken. We bellen met Viktor, spreken een mooie tour af. Naar Luzern over de Brunnigpass naar Interlaken. En de volgende dag ziet alles er weer anders uit. 
Het weer zit niet mee. Volgens de regenrader zit er vooral bij Luzern een flinke regenbui, die zich langzaam mee verplaatst richting Bern. En dat is nou precies de route die we wilden rijden. Eigenlijk wilde ik met de open Birk gaan, maar besloot nu toch maar met de Quest te gaan. 
Viktor opgehaalt in Zäziwil en daarna op de Panzerpiste in Thun gaan kijken . 30 Augustus organiseerd Viktor hier een wedstrijd. Het oorspronkelijke Plan was een 5 uurs race. Maar nadat we de Piste gereden hadden dachten we toch de race wat te moeten inkorten. Het gaat namelijk de hele tijd Berg op Berg af. Ik heb nog wel even gekeken of ik Viktor noch een beetje pijn kon laten lijden. En ja hoor af en toe moest hij flink bijten. Maar dan reden we ook al tegen de 60 kmh.
Daarna zijn we in Thun (Bahnhof), onder veel bekijks gaan inkopen. Also, ik ging inkopen en Viktor moet de vragen van passanten beantwoorden.  De meeste mensen zijn erg enthousiast. Het is dan ook regelmatig gekkenwerk op de straat. Mensen zwaaien , vrouwen lachen meestal een beetje verlegen, buitenlanders en mannelijkejongeren roepen iets, ze hangen uit het raam en maken foto's. Een tegenligger met een grote witte Dodge Nitro toeterte en liet me de middenvinger zien. Ik denk dat dit de coole begroeting is van de boeren hier onder mekaar. Ik neem het maar zo. 
In Leissigen geslapen (Das Haus am See, dit is een lied van peter Fox) luister tip op youtube. Vroeg opgestaan en in de ochtenzon langs de Thunersee fietsen is gewoon geweldig. Na 4 uur en 45 Minuten ben ik om 13.00 uur weer thuis. We krijgen bezoek. Bernadette is jarig geweest. De grill gaat aan. Ik ben weer 300km rijker. 

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten