zondag 10 mei 2009

Van K naar K, oftewel van Komputer naar Klooster


Anton en Arjanne Barendregt waren het weekend hier. Het was hier dus weer eens beren gezellig met wat meer aandacht voor de bourgondische gewoontes. En daardoor bleef er dus weinig tijd om op de fiets te zitten. 
Ondertussen had ik alwel geprobeert een wakkelkontakt van de belichtingscomputer van de Quest te repareren. Wat uiteindelijk alleen maar van kwaad tot erger muteerde. En in een rookwolk resulteerde. Nu zal de Quest een kleine tijd op stal blijven, tot de verlichting weer gemaakt is. 
Gelukkig wil de vorige eigenaar ernaar kijken en kon ik het mooi nog net met de visite meegeven naar Nederland.
 
Het WK komt al dichterbij, nog 2 maanden, dus gaat het trainingschema meer richting interval en kortere segmenten. 
Vanmiddag een tourtje van 53 km gereden met 1100 hoogtemeter. 
Een opsteker was dat ik een mountainbiker tegen de berg op inhaalde. Maar je weet natuurlijk niks over deze fietser, dus is het vergelijken moeilijk. Maarja het blijft een opsteker. 
Ik kijk ook vooral uit naar de wedstrijd in Geneve (21 juni) dat zal een goede graadmeter zijn voor de conditie. Vorig jaar deed ik daar over 60 km heuvelachtig terein 1.40 uur en werd daarmee vierde. Het verschil was geloof ik 3 minuten met de nummer 1. 
Dat is 3% sneller als ik. 
Die 1.37 moet dit jaar, bij gelijke omstandigheden haalbaar zijn. De klassering is dan niet automatisch gegeven, want het ligt er maar net aan wie er allemaal meedoen. 
Bij mijn laatste test deze week was ik 2 minuten sneller op een half uur. 
De foto's moeten eigelijk weergeven dat het een groot plezier is hier in deze omgeving te kunnen trainen. Op den duur ken je bijna alle wegen in de grotere omgeving van Bubendorf en zo kom je op de prachtigste plaatsen. En je weet dan ook meestal wel wat leuke anekdotes over de plekken waar je langs komt. Bijvoorbeeld bij de laatste foto; als je dit dat een stukje verder door rijdt kom je langs een katholiekmannenklooster met een abt die op mannen valt. Ik denk dan dat deze man, en misschien wel meerdere, hier dan op de juiste plek zitten.  Het gaat ook jaren goed, en in een keer gaat er iemand iets over schrijven in de krant met het gevolg dat het sprookje binnen de kortste keren kapot is en het klooster aan de rand van het faissement gedreven wordt. Nou ja!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten