Bij de eerste testrit die ik met de Quest maakte, viel mij al de pulserende rem voor rechts op. Ik dacht dat het niet zo erg kon zijn en liet het verder bij een vaststelling.
Bij latere ritten in de bergen dacht ik zelfs dat het een voordeel kon zijn (een soort ABS).
Tijdens de rit terug van het WK naar Zwitserland vondt Viktor dat m'n rechtervoorwiel 'rare' bewegingen maakte tijdens het remmen. We keken ernaar en stelden een lichte speling in het wiel vast.
Thuis het wiel gedemonteerd, bleken vier spaken gebroken te zijn en glijbus van de veerpoot was ovaal uitgesleten.
Ymte geraadpleegt, en hij dacht dat ook de rem nu mogelijk niet meer rond was en in het ergste geval ook de as.
De glijbussen demonteren was niet zo eenvoudig.
Vervangen links en rechts: Remmen, glijbussen, remkabels, rubbers voor de ophanging en rechts een nieuw wiel.
Nadat ik alles in elkaar had ging na 10 meter de middelste stuurstang los. Nee, niet bij het wiel maar in het midden!!!!!!!!!!!
Al met al, alleen voor het in elkaar zetten een hele dag gebruikt. Nu maar hopen dat het goed is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten